Google találati lista – jó helyezés
Internetes kereső, Keresőoptimalizálás-fogalmak, Közösségi média, Linképítés, SEO tippek
Nincs olyan vállalkozó, aki a honlapjával ne szeretne a Google találati lista első oldalán megjelenni!
Na jó, nem minden vállalkozót érdekel a találati lista, és sok cégvezetőnek egyáltalán nincs ideje honlappal meg online dolgokkal foglalkozni, sőt valaki a céges weblapot is feleslegesnek tartja!
Egy biztos, minden vállalkozó célja, hogy nyereséget termeljen!
Szerintem a fenti mondattal te is egyetértesz! Valószínűleg van már weboldalad, vagy tervezed, hogy lesz. Ha még nincs honlapod, olvasd el a Miért kell a weboldal? Üdv az alagsorban! című írást.
Egy jól beállított honlap megsokszorozhatja a bevételedet!
Ennek az ellenkezője is igaz. Ha nincs honlapod, vagy van, de rosszul lett beállítva, akár milliós nagyságrendű üzleti lehetőségektől eshetsz el!
A találati lista szempontjából mit jelent a jó beállítás?
A honlap beállítás olyan keresőoptimalizálási (SEO) feladat, amellyel elérheted, hogy a weboldalad minél jobb helyezéseket érjen el az internetes keresők találati listáján, és minél több látogatót szerezzen a keresőből.
Amikor valaki rákeres egy kifejezésre a lekérdező felületen, akkor pillanatokon belül megjelenik a találati lista. Sok múlik azon, hogy a te oldalad megjelenik-e, ha igen, milyen helyezéssel?
Hogy kerül a weboldalad a Google vagy más keresőmotor találati listájára?
- A keresőrobotok (pl. Googlebot) összegyűjtik az információt a linkeken keresztül bejárva a webet.
- A keresőmotorok indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását(linkeket).
A kérdés már csak az, hogy mi alapján fogja kiválasztani a keresőmotor a releváns találatot az indexállományból, és mi alapján állítják sorrendbe azokat?
A Google például több száz tényezőt vesz figyelembe, és nagy hangsúlyt tesz az oldalra mutató linkek számára.