Nem titok, hogy a linképítés  a  keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme. Az évek alatt a Google algoritmusok frissítésével a mennyiségről áttolódott a hangsúly a minőségre. Vizsgáljuk meg, hogy milyen a jó linképítés 2019-ben?

A Google Pingvin algoritmusa például folyamatosan szűri a mesterségesen létrehozott hivatkozásokat (spam linkek), így ma már nem elegendő, sőt nem is ajánlott a hagyományos tömeges linképítés módszereihez folyamodni.

Az értéktelen link katalógusok helyett érdemesebb “élő embereket”, bloggereket, holnaptulajdonosokat keresni, akikkel együtt tudunk működni azzal a céllal, hogy a témánkhoz kapcsolódó oldalainkon hivatkozzanak ránk.

A linképítés 2019-ben tehát jóval összetettebb feladatává válik a keresőoptimalizálással foglalkozóknak.

Ahhoz, hogy valakitől  értékes linket kapj az oldaladra több területen is képezni kell magad:

  • szövegírás
  • marketing
  • programozás
  • dizájn
  • pszichológia

A lényeg, hogy ha nagyobb forgalmat szeretnél elérni a keresőből, muszáj energiát fektetni a linképítésbe!

Ezzel az útmutatóval szeretnék segíteni abban, hogy hogyan szerezz minőségi linkeket!

Miért olyan fontos a linképítés 2019-ben? – statisztika

A Backlinko csapata az utóbbi pár évben hatalmas vállalkozásba fogott: megvizsgált és kielemzett 1 millió keresési eredményt a Google találtai listáján, és arra a következtetésre jutottak, hogy a messze linkek jelentik a legfontosabb rangsorolási tényezőt.

A lenti ábrán is jól látható, hogy a találati lista dobogós helyére (Google position) azok az oldalak kerülnek, amelyekre sok weboldalról mutat link (total referring domains)!

a linkek szerepe a Google találati listán - linképítés 2017

Forrás: backlinko.com

2018-ban a Google is megerősítette,  hogy az oldalunkra mutató linkek jelentik a top 3 rangsorolási tényező egyikét.

Ennek megértéséhez üljünk be egy virtuális időgépbe, és utazzunk a Google őskorába!

Ebben az időszakban Yahoo! és az Alta Vista keresőmotorok voltak a domináns játékosok a pályán. A keresési eredményeket 100% -ban a weboldalak tartalma alapján rangsorolták.

Linképítés -minőségi linkek

Aztán jött a  Google. 

A Google híres PageRank algoritmusa megváltoztatta a játékot. Ahelyett, hogy egyszerűen elemezte volna az oldal tartalmát, a Google megvizsgálta, hogy hány ember linkelt az adott oldalra.

Eltelt közel 20 év,  és a Google továbbra is a linkek alapján határozza meg a weblap minőségét, tehát még mindig kiemelt rangsorolási tényező, hogy milyen linkek mutatnak az oldalunkra.

Ahogy korábban említettem  – a számos frissítésnek köszönhetően (például a Google Penguin) , a Google számára most már a link minősége (nem csak a link mennyisége) áll  a középpontban.

Mi számít minőségi linknek? És hogy működik a linképítés 2019-ben? Kattints ide a folytatáshoz!

Kapcsolódó képek: