Nem titok, hogy a linképítés a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme. Az évek alatt a Google algoritmusok frissítésével a mennyiségről áttolódott a hangsúly a minőségre. Vizsgáljuk meg, hogy milyen a jó linképítés 2019-ben?
A Google Pingvin algoritmusa például folyamatosan szűri a mesterségesen létrehozott hivatkozásokat (spam linkek), így ma már nem elegendő, sőt nem is ajánlott a hagyományos tömeges linképítés módszereihez folyamodni.
Az értéktelen link katalógusok helyett érdemesebb “élő embereket”, bloggereket, holnaptulajdonosokat keresni, akikkel együtt tudunk működni azzal a céllal, hogy a témánkhoz kapcsolódó oldalainkon hivatkozzanak ránk.
A linképítés 2019-ben tehát jóval összetettebb feladatává válik a keresőoptimalizálással foglalkozóknak.
Ahhoz, hogy valakitől értékes linket kapj az oldaladra több területen is képezni kell magad:
- szövegírás
- marketing
- programozás
- dizájn
- pszichológia
A lényeg, hogy ha nagyobb forgalmat szeretnél elérni a keresőből, muszáj energiát fektetni a linképítésbe!
Ezzel az útmutatóval szeretnék segíteni abban, hogy hogyan szerezz minőségi linkeket!
Miért olyan fontos a linképítés 2019-ben? – statisztika
A Backlinko csapata az utóbbi pár évben hatalmas vállalkozásba fogott: megvizsgált és kielemzett 1 millió keresési eredményt a Google találtai listáján, és arra a következtetésre jutottak, hogy a messze linkek jelentik a legfontosabb rangsorolási tényezőt.
A lenti ábrán is jól látható, hogy a találati lista dobogós helyére (Google position) azok az oldalak kerülnek, amelyekre sok weboldalról mutat link (total referring domains)!
Forrás: backlinko.com
2018-ban a Google is megerősítette, hogy az oldalunkra mutató linkek jelentik a top 3 rangsorolási tényező egyikét.
Ennek megértéséhez üljünk be egy virtuális időgépbe, és utazzunk a Google őskorába!
Ebben az időszakban Yahoo! és az Alta Vista keresőmotorok voltak a domináns játékosok a pályán. A keresési eredményeket 100% -ban a weboldalak tartalma alapján rangsorolták.
Aztán jött a Google.
A Google híres PageRank algoritmusa megváltoztatta a játékot. Ahelyett, hogy egyszerűen elemezte volna az oldal tartalmát, a Google megvizsgálta, hogy hány ember linkelt az adott oldalra.
Eltelt közel 20 év, és a Google továbbra is a linkek alapján határozza meg a weblap minőségét, tehát még mindig kiemelt rangsorolási tényező, hogy milyen linkek mutatnak az oldalunkra.
Ahogy korábban említettem – a számos frissítésnek köszönhetően (például a Google Penguin) , a Google számára most már a link minősége (nem csak a link mennyisége) áll a középpontban.
Mi számít minőségi linknek? És hogy működik a linképítés 2019-ben? Kattints ide a folytatáshoz!