Keresőoptimalizálás-fogalmak, Közösségi média, Kulcsszó, SEO tippek, Szövegírás, Yoast SEO
Újabb SEO tippek, hogy a weboldalad bekerüljön a top 10-be a Google kereső 508 találati listáján 508! Azt már tudod, hogy milyen az ideális domain név, címsor, metaleírás, URL, és hogy miért kellenek a kifelé mutató linkek. A mostani rendkívül fontos téma: a szöveges tartalom optimalizálás.
Már nem titok, hogy Google rangsorolási algoritmusában a két legfontosabb tényező a linkek és a tartalom.
Éppen ezért úton-útfélen találkozhatsz az ismerős szlogennel:
“Content is king” – azaz – “TARTALOM = KIRÁLY”
– De milyen tartalom számít igazán királynak?
– A gondosan felépített, keresőoptimalizált tartalom. Ezért a jelmondatot egy kicsit kiegészíteném:
TARTALOM + SEO = KIRÁLYSÁG
Hogy mi ennek a szlogennek az értelme, azt az alábbi részben mutatom be.
Miért fontos a tartalom optimalizálás?
A tartalom optimalizálás azért fontos, mert a kereső rendszerek részben a tartalom, illetve annak minősége alapján rangsorolják a honlapokat a találati listában.
Bármilyen tartalom is kerül fel a honlapodra, fontos, hogy a keresőmotorok és az olvasóid is egyértelműen megtudják, hogy mi az amiről az adott oldal vagy bejegyzés szól.
Mindent kövess el azért, hogy a tartalom világos és minőségi legyen, hiszen ha a felhasználó egyszer értékesnek találta az oldaladat a jövőben is meg fog bízni benne.
A tartalom optimalizálást mindig a felhasználók és a keresőmotorok számára készítjük, sosem csak a keresőmotoroknak, vagyis nem az a cél, hogy telerakd a szövegedet az általad használt kulcsszavakkal, hanem az hogy értékes tartalmat közölj, ami remélhetőleg sokak hasznára válik.
Tartalom típusok
Ha ránézel egy honlapra általában kétféle tartalmat látsz:
- szöveges tartalmat
- nem szöveges médiatartalmat: ami lehet képi, videó és zenei tartalom.
A legtöbb esetben az oldaladon nem csak szöveget – hanem mintegy kiegészítő vagy magyarázó elemként – egyéb médiumot is fel kell használnod.
Szöveges tartalom optimalizálás
Mivel a keresések kulcsszavak alapján történnek, a szöveges tartalomnak is meg kell felelnie ezen szavaknak. Fontos, hogy nem elég a kiválasztott kulcsszavak felsorolása, hanem élő, értelmes, releváns tartalmat kell adni a felhasználóknak.
Hogyan válasszam ki a kulcsszavakat? Itt megtudhatod. Kattints ide!