Mit jelent a marketing kommunikáció, és melyek az eszközei?
Ismerjük a mondást: „A jó bornak nem kell cégér!” Régi mondás a múltból, amikor mások voltak a szokások. Változnak az idők. A fejlődés folyamatos rohanása, az internet lehetőségei ma már nélkülözhetetlenné tették a marketing szerepét az életünkben. Robog a versengés az első helyért, az elsők közötti pozícióért, a sikerért, a vállalkozásunk sikeréért, a sikerességünkért. Ma már marketing nélkül elképzelhetetlen egy olyan vállalkozás, aki az élre akar törni, vagy az első helyen akar maradni. Mit takar a marketing titkos világa?
Útikalauz a marketing világában:
Reklám
„Milyen a jó reklám?
A jó reklám elad − A jó reklám a vevőnek szól − A jó reklám ígér valamit − A jó reklám az érzelmekre hat − A jó reklám megkülönböztet − A jó reklám magára irányítja a figyelmet − A jó reklám hírértékű − A jó reklám szórakoztat − A jó reklám kreatív − A jó reklám bevon − A jó reklám egyszerű − A jó reklám nem átlagos” (Forrás: Papp-Váry Árpád Ferenc)
Reklámeszközök
- Megállító táblák – közvetlen reklámhordozók, amelynek célja a tömeges figyelemkeltés, tájékoztatás
- Közvetlen levélreklám – kapcsolat a levél küldője és a címzett között
- Sajtóhirdetés – a leghatékonyabb reklámeszköz,
- Prospektusok – bemutatja a szolgáltatást, üzletet, árakat, elérhetőséget…
Marketing kommunikációs eszközök
Marketing: a piacorientált vállalatirányítás (a hosszú távú fennmaradás kulcsa)
Marketing kommunikáció: komplex eszközrendszerrel népszerűsíti a termékeket, szolgáltatásokat.
Marketingkommunikáció célja: a célpiacon szereplő fogyasztók informálása és meggyőzése.
Marketingkommunikáció eszközei:
1. televízió, rádió, mozgókép, állókép, mozi szabadtéri eszközök, internet, nyomtatott sajtó
2. vásárló ösztönzés, személyes eladás, szponzoráció, vásárok, eladáshelyi reklámeszközök…
Minden cégnek stratégiára van szükség a piaci vezető szerephez, és ehhez kell kiválasztani a megfelelő marketing eszközöket.
Marketingeszközök:
- Weboldal: vállalkozás, termékek, szolgáltatás bemutatása
- Telemarketing: piackutatás adatbázis építés
- Aktív CRM: Vevőszerző marketing
- Email marketing: hatékony és olcsó kommunikáció
- Reklámtábla, plakát stb: figyelemfelkeltés, egyediség
- Reklámspotok, digitális megoldások: különleges
- POS: helyi szórólapok, katalógusok, megállító táblák, kirakat, hangos reklám…
- Kiállítások: komplex marketingkommunikáció
- Online marketing kivitelezés, melynek eszközei: webanalitika, keresőmarketing, mobilmarketing, sajtóközlemény, Banner, e-mail-ek és hírlevelek, keresőoptimalizálás…
Nyomdai termékek
- könyvek
- magazinok
- plakátok
- szórólapok
- flyerek
- leafletek
- térképek
- poháralátét
- étlapok…
Nyomdai megoldások
- Beszámolók
- Könyvek
- Szórólapok
- Naptárak
- Katalógusok
- Meghívók
- Céges papír, céges boríték
- Újságok…
Promóciós anyagok
A promóciók: olyan eszközök, amelyek arra ösztönzik a vásárlás helyén a fogyasztókat, hogy a promótált terméket vásárolják meg.
A promóció feladata: a megkönnyíteni a potenciális vevő döntését.
Promóciós eszközök
- termékbemutatás
- vevői verseny (nyereményjáték, vetélkedők kuponok)
- árkedvezmény
- áruminta
- reklámajándék
- pénzvisszatérítés
- törzsvásárlói kedvezmény, hűségprogram…
Kihez fordulhatunk a megoldásért?