A keresőoptimalizálás a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Wikipédia
A keresőoptimalizálás akkor sikeres, ha a weboldal a keresőmotorok találati oldalán (pl. Google) minél előbb, azaz jobban rangsorolva és többször jelenik meg.
A helyezés mellett fontos, hogy a megjelent cím és meta leírás “csábos” legyen, vagyis kattintásra ingerlő. Így lehet több látogatást szerezni az organikus, azaz természetes keresésekből.
Minek a rövidítése a SEO? Mi a jelentése? A SEO kiejtése
Gyakran használjuk a keresőoptimalizálás helyett a SEO kifejezést is, mert könnyebb leírni és kimondani. Mivel csupa nagybetűvel írjuk, ezért gyanús, hogy ez valami rövidítést takar. Ez így is van!
SEO = Search Engine Optimization angol kifejezés rövidítése, ami szó szerinti fordításban keresőmotor optimalizálást jelent. 🙂
Egyszerűség kedvéért mi is használjuk a SEO kifejezést, így magyarosan kiejtve. Ha SZEÓ-t mondasz, az is elmegy – amúgy esz -í -ó lenne helyesen.
A SEO magyar megfelelője a “keresőoptimalizálás”, a “motor” szócskát kihagyjuk, de mivel a legnépszerűbb keresőmotor Magyarországon a Google, ezért az ügyfelek szeretik a Google optimalizálást is használni.
Természetesen se a Google-t sem a Bing-et, sem semmi más keresőmotort nem tudunk optimalizálni, csak az általunk létrehozott tartalmat tudjuk olyan szintre emelni, hogy megfeleljen azoknak az algoritmusoknak és irányelveknek, amelyek aztán jó helyezést eredményeznek.
Nem érdemes széllel szemben vizelni! Tehát trükközés helyett játsszunk a Google irányelvei szerint, ha nem akarunk büntetést!