Nincs találat
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
A Matyó álom – Kovács Krisztián Ékszerész honlapja ezen a linken érhető el.
A most elkészült ékszerész honlap is azt igazolja, hogy az a küldetésem, hogy szinte minden munkám arról szóljon, hogy…
„Judit, teljesen megbízunk benned, szabad kezet kapsz, nekünk csak az eredmény számít!”
Ilyen mondatoktól az olyan szabad szellemek mint én, biztos hogy szárnyalnak, de nem könnyítik meg a feladatot. Minden munkához szükséges valamilyen kiinduló pont, egy elképzelés, terv, üzenet, előzmény, ami alapot adhat az építkezésnek. A honlapkészítés igen kényes dolog. Ami nekem tetszik, az nem biztos, hogy az ügyfélnek tetszik. És akkor még nem is beszéltünk az ügyfél ügyfeleiről… Hiszen egy munkánál nem az a fontos, hogy nekem vagy az anyukámnak tetsszen (?), hanem, hogy az üzenet a vállalkozásunkról pontosan kirajzolódjon azoknak a fejében, akiket megcélzunk vele.
Ez lehet, hogy bonyolultan hangzik így, ezért tömörítek:
„A vállalkozásunk nem rólunk szól, hanem a vevőinkről.”
Első lépésként tehát meg kellett határozni az ékszerész honlap célcsoportját, azaz hogy kiket fogunk megszólítani a weboldallal.
Egy jó webdesigner – még ha teljesen szabad kezet is kap – nem saját magát valósítja meg (elsősorban) az online felületen, hanem a célcsoport fejével igyekszik gondolkodni.
Megállapítottuk, hogy elsősorban azokat a modern nőket célozzuk meg, akik tisztelettel gondolnak elődeikre, az általuk létrehozott kultúrára, közülük többen már megfordultak az ékszerész ügyfelem műhelyében, de még nem elkötelezett vásárlók.
A nagy probléma az elkötelezettség kialakításában az volt, hogy az üzletbe betérők nem ismerik az eddig elkészült alkotásokat, mert azokat vagy viseli már valaki, vagy szállodákban vannak kiállítva, viszont nem igazán találkozhattak a kollekciókkal sem a műhelyben sem az interneten.
Mielőtt rávágod, hogy ékszereket, próbáljunk meg a vevőink fejébe és szívébe bele látni!
Ha belegondolunk igazából nem is termékeket vásárolunk, hanem az azokhoz fűződő érzelmeket és értékeket igyekszünk megszerezni. A márkaszemléletű kérdés inkább az lenne, hogy milyen képet akarunk kialakítani a vásárló gondolataiban, illetve milyen érzéseket akarunk ébreszteni a honlappal?
Tehát nem az ékszereket adjuk el, hanem olyan értékeket, amelyekhez pozitív érzelmek kötődnek.
A „Matyó Álom” kollekció képeit nézegetve rögtön eszembe jutottak ezek a kifejezések: népies és elegáns ugyanakkor trendi. Ha le is fut a matyó-minta őrület divatberkekben, a hagyományos motívumoknak mindig lesz helye a legújabb trendekben: nagyon izgalmas dolgok születhetnek a hagyományos és a modern formák keveredésével.
Úgy éreztem, hogy ezt az alapgondolatot érdemes megjeleníteni az ékszerész honlap dizájnjában: legyen modern, letisztult, elegáns, mégis játékos egy kis népies ízzel!
A márkaidentitás rendszer egységes vizuálisan és szerkezetileg. Összetartó márkastruktúrára, épül, amely speciálisan megtervezett színeket, betűtípusokat és formákat alkalmaz.
Adott volt egy logó és egy kirakatcsík, ami a kiállítószekrényeken megjelent. Mivel kicsit markánsnak éreztem, ezért újradefiniáltam a színeket, amelyeket az ékszerek ihlettek- Ügyfelem választhatott a fantázianévvel ellátott színek közül.
Mivel a döntést rám bízta az aranyat és az élénk pirosat választottam. Az arany egyértelműen az ékszerre utal, a piros pedig egyszerre jelképezi a luxust, az ékszerek bársony tokját és a matyórózsa tüzét, amelyet játékos díszítésre itt-ott megjelenve kívántam használni. Ezeknek a színeket következetesen alkalmaztam a honlapkészítés során, mindig pontos hexakódot megadva. A bordót és a homokot is becsempésztem, de csak bújtatva jelennek meg, ha az egeret ráközelítjük a gombokra.
A betűtípus kiválasztásánál is a fent megfogalmazott értékek vezéreltek. A honlapkészítésnél az egyik legfontosabb cél, hogy a szöveg könnyen olvasható legyen akár mobiltelefonon is. Alapbetűtípusnak mindenképpen letisztultnak és elegánsnak kellett lennie. A talpatlan modern fontok közül az Open Sansot választottam. Ezt kellett párosítani egy hozzá illő díszfontot, ami játékot visz az ékszerész honlap dizájnjába. Egy egész listát küldtem az ügyfelemnek, amelyek közül választhatott.
Hiba olyan betűtípust választani, amelyekből hiányoznak a megfelelő ékezetes karakterek, így máris oda a felhasználói élmény!
Ha az általunk választott betűtípussal leírjuk az „Árvíztűrő tükörfúrógép” kifejezést, hamarosan kiderül, hogy jól választottunk-e vagy sem.
Sajnos én is beleestem abba a hibába, hogy nem telepítettem a szerverre az alapnak vélt betűtípust, és bár az én számítógépemen jól olvasható volt a szöveg, az ügyfelem gépén már nem dicsekedhettem a webdesignommal.
Az eredeti logót csak annyiban változtattam, hogy a matyó tulipán köré arany karikát raktam, mintegy gyűrűként. Valamint a fényképekre kerülő vízjelet is ez alapján alkottam meg.
Nem akartam az ékszerész honlapot matyó motívumokkal túlcsicsázni, ezért csak szolidan a fejlécben sejlik fel arany színben. Háttérnek pedig hasonló textúrát adtam, ami az ékszerek mögött is megjelenik a profi fotókon.
A domainnév kiválasztásánál segítségül hívtam a Google Adwords-öt, amely segített abban, hogy a témában mely kulcsszavakra keresnek a legtöbben, mivel keresőoptimalizálás szempontjából az első lépés a megfelelő domain kiválasztása. az ehhez kapcsolódó kifejezéseket ötvöztük különböző féleképpen, ügyelve arra, hogy a domainnév ne legyen foglalt.
egyediarany.hu, egyediaranyekszer.hu, matyoarany.hu, egyedimatyoekszerek.hu, ekszermezokovesd.hu, ekszereszrmezokovesd.hu, kriszgoldaranyekszer.hu
Mivel globálisan az „ékszerész” szó bizonyult a legkeresettebbnek, ötvöztük ezt a személyes márkával, ami az ékszerész neve, így lett a domainnév: kovacskrisztianekszeresz.hu. , ami talán egy kicsit hosszúra sikeredett, de azért könnyen megjegyezhető. A honlap neve pedig a fő ékszerkollekció után: ’Matyó Álom’ lett.
A tárhely feltöltése után kerestem egy olyan wordpress sablont, ami viszonylag nagy mozgásteret adott az átdizájnolásra, Ami sikerült is úgy, hogy az anyukája sem nagyon ismerne az eredetire.
A honlapkészítés első lépésének szokás meghatározni a honlap szerkezetének kialakítását, de ez inkább a bal agyféltekés dominanciájú „mérnök-agyú” embertípus megközelítése. A jobb agyféltekés embereknek ihlet kell: egy kép, egy hangulat, és abból tudnak elkezdeni építkezni. Különösen, ha az ügyfél sem tudja, hogy mit akar a honlapra kitenni.
Egy pendriveon ömlesztve kapott fotókat szépen kategorizáltam, és ezek alapján létrehoztam az oldalakat és a menüt. A fotókat – ügyfelem kérésére – vízjellel láttam el, amit aztán variálhattam újra, mert „csak egy kicsit kellett halványabbra és kisebbre”! Grrrr! A vetítéshez méretezni kell a képeket, hogy az oldal ne ugráljon. A képekkel való vacakolás jó pár napba tellett…
Mivel honlap szöveg gyanánt egy fél A4-es oldalnyi anyag állt rendelkezésemre, nagyon nehéz volt a weboldal tartalmi feltöltése. De megoldottam! Telefonos interjúk sora után elővettem írói énemet, és beleéltem magam az ékszerész szerpébe! Még nőnapi blogbejegyzést is írtam szuperül kereső optimalizálva!
Csak hogy tudd, a honlapkészítőnek „csak” az a feladata, hogy összerakja a honlapot az általad biztosított anyagból. De ne félj, én nem ragaszkodom ehhez!
Kódolgatás, dizájnolás, tartalmi kreatívkodás után releváns kulcsszavakra kereső-optimalizáltam azokat az oldalakat, amelyekre megfelelő mennyiségű tartalom került.
Bekötöttem a Google Analyticset és a Search Consolt, Jetpack statisztikát, hírlevélküldő rendszert, feliratkoztató űrlapokat és térképet adtam a honlaphoz, hogy a további marketing feladatoknak is megfeleljen a weboldal.
Amikor elkészültem, kértem az ügyfelemet, hogy ellenőrizze, hogy mindent rendben talál-e. Menet közben is tartottuk a kapcsolatot, és a honlapot ennek megfelelően módosítottuk. Az ügyfelem annyira megbízott bennem, hogy valószínűleg nem is ellenőrzött mindent.
Mivel beleszerettem az ékszereibe, vele fogok a 40. születésnapomra egy „szerény” széles matyómintás ezüst karkötőt készíttetni. Próbáltam magyarázni neki. Mondta, hogy van ilyen az általa átadott fotók között. Rájöttem, hogy én azt a gyűrűk közé tettem, mert nem volt viszonyítási alapom a méreteknél. Rájössz, melyik az? Lehet, hogy át se nézte a honlapot….
Arra az esetre, ha meghalnék, vagy elragadtatnék az égbe, készítettem egy DVD-t, hogy nélkülem is tudja használni a weboldalát. A DVD-n szerepel 3×30 perces videó a honlap használatáról, marketingről és a kereső-optimalizált blogszövegírásról. Mellékeltem az összes honlapadatot, a szükséges dokumentumokat, és szépen bemappázva visszaküldtem a képeit, kiegészítve az általam készített arculati elemekkel.
Ez a honlap is olyan nekem, mint egy gyerek, akit figyelemmel kísérek a jövőben. Következő lépésként hírlevél feliratkozókat kell az ügyfelemnek gyűjteni, majd kialakítunk egy webáruházat árakkal és akciókkal, beváltható kuponokkal.
Hogyan gyűjts ügyfeleket? – kérdezd meg a boltodba betérő vevőt, hogy szeretne-e értesítést kapni kedvezményekről, akciókról, újdonságokról? Biztos szívesen megadja az email címét, ha meg nem, akkor sem vesztettél semmit…
Sajnos vagy nem sajnos egy honlap sosem lesz kész teljesen, mert mindig frissíteni kell! A blog ma már nélkülözhetetlen egy vállalkozói honlapokon, mert a böngészőben csak akkor tudunk jó helyezést elérni, ha minél több releváns kulcsszóra optimalizált tartalom található a weboldalunkon és megbarátkozunk a közösségi médiával is (Facebook, Twitter, Pinterest…)
Mint látod, én a (majdnem) semmiből is tudok építkezni, úgyhogy az sem baj, ha csak odáig jutottál el, hogy kéne egy honlap… Lépésenként elviszlek oda, hogy jól működő weboldalad legyen, mivel a webdizájn mellett a marketing a mániám, és szeretek többet adni, mint amit elvárnál tőlem…
Ha még nem tetted, iratkozz fel a hírlevelemre, vagy kérj személyre szabott ajánlatot az info@antikaotika-design címen.
Ha van olyan ismerősöd, akinek van vállalkozása, de nincs honlapja, küldd el neki ezt az írást! Ki tudja, hátha pont rám várt eddig? 🙂
Antal-Pap Judit
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
Ha azt mondod vállalkozó létedre, hogy „nincs weboldalam, minek az”, akkor hadd gratuláljak neked ezzel a „gyönyörű” bányászbékadíjjal, mivel a bányászbéka szintjén vagy. Lásd előző írásomat: Milyen a jó honlap? 1. rész: Szintek és árak
Egy kis sztori – bevezetőként
Úgy 10 évvel ezelőtt, amikor egy nagy forgalmú turisztikai helyre marketingesként felvettek, az volt az első dolgom, hogy rávegyem a vezetőséget a weboldalkészítésre. Akkor még egyáltalán nem értettem a honlapokhoz, csak elképzeléseim voltak arról, hogy mit szeretnék. A gazdasági vezető szinte rám törte az ajtót:
– Minek a honlap? Egyébként is ki nézi azt meg?
Mondanom sem kell, hogy ledöbbentem, mert ez nem egy “őskövület” szájából hangzott el, hanem egy szinte velem egykorú fiatalasszonyéból. Feltételeztem, hogy a pozíciójához meg van a megfelelő gazdasági ismerete, amelynek szerves része a marketing.
– Szinte mindenki az interneten keresi a választ mindenre. – feleltem.
Hogy igazat adjak a hölgynek, azt tényleg figyelmen kívül hagytam, hogy a látogatók jelentős részét a nyugdíjasok jelentették akkoriban. Igazából nem tudatos célcsoport meghatározás volt ez, hanem egyfajta kialakult közönsége, vendégköre volt a helynek, akik megszokásból is odajártak. És a többiek? Nézzünk szembe a tényekkel, egyszer lecserélődik a nyugdíjas korosztály, akik először csak megkérik az unokájukat, hogy nézzék már meg a „dobozban”, hogy mi?hogy?mennyi? – és van-e olcsóbb? És akkor az unoka annyit mond:
– Nem tudom nagyi, nincs weboldala a helynek!
-???
-Nincsenek a „dobozban”, de van helyette más!
Van helyetted más!
Lehet, hogy tele vagy kincsekkel, szuperek a termékeid, de nyilván érzed, hogy ha csak azok látják, akik hajlandóak a föld alá bújni érte, akkor hátrányba kerülsz azokkal szemben, akik a felszínen (is) mozognak. A felszín itt az online jelenlétet jelenti. Lehetsz a föld alatt, de akkor is kellenek útjelzőtáblák, amelyeket a 21. század embere is megtalál. Ez pedig az INTERNET!
„Ha lenne weboldalam, mennyivel nagyobb profitot tudnék elérni!”
Vegyük azt, hogy van egy boltod, kialakult ügyfélkörrel. A vállalkozás így-úgy, de azé’ megyeget. Csak gondolj bele, hogy mennyivel több embert érnél el, ha minden betévedő vevőjelölttől elkérnéd az e-mail címét, és rendszeresen tájékoztatnád az (akár személyre szabott) akciókról.
Ha már kedvesen elbeszélgettél a vevőddel vagy az érdeklődővel arról, hogy milyen elképzelései vannak, biztosan nem veszi zokon, ha szeretnél neki segíteni a távolból is.
Az e-mail értesítő rögtön a weboldaladra repítheti, ahol további tájékoztatást kap a webshopodból vagy pl. egy lapozható katalógusból. Feltéve, ha van saját honlapod…
„Nincs weboldalam – nincsenek online vásárlóim”
A fenti infografika kiválóan szemlélteti, hogy a magyar lakosság 40%-a már vásárlásra is használja a netet. Vajon a te vevőidnek van igénye arra, hogy az online világban is elérjen? Kérdezd meg tőlük, vagy nézd meg alaposan az ONLINE KISKERESKEDELEM SZÁMOKBAN 2015 infografikát!
Online kereskedelem számokban -2015
A fenti infografikát letöltheted PDF-ben, ide kattintva: Letöltés .
Magyarországon kb. 2,8 millió ember vásárol az interneten, ami a lakosság több mint 40%-a.
Emlékszel a nyugdíjasokra, akikről a bevezető sztoriban írtam. Semmiképpen ne becsüld le őket, mert a felmérésből kiderül, hogy az online vásárlók 35%-át teszik ki. A kis történet 10 évvel ezelőtt játszódott. Mennyit változott azóta a világ, és a tendencia csak emelkedik…
Ki akarok törni a bányászbéka szintről!
Ha neked nincs is, a konkurenciádnak viszont már van honlapja. Ha nem hiszed, írd be a keresőbe azokat a termékeket, amelyeket te is forgalmazol! Látod az eredményt? Ők fogják fokozatosan elvinni a vevőidet, mert a világ tényleg csak egy karnyújtásnyira van ma már mindenkitől, és mi – a vevőid – elkényelmesedtünk…
„Fúúú, most már elegem van abból, hogy nincs weboldalam!”
Örülnék, ha eljutnál eddig az érzésig ! Vizsgálgasd tovább a „kiguglizott” honlapokat, de ne irigykedj, hiszen neked még ezeknél is jobb weboldalt készíthetek! Legyen szó webshopról, lapozgatható katalógusról vagy csak egy „egyszerű” honlapról, szívesen segítek.
Kattints: Ajánlatot kérek!
Az ajánlatkérés semmiféle elköteleződéssel nem jár, legfeljebb megtudod a „titkos” áraimat! 🙂
Csók a családnak és az ügyfeleidnek!
Antal-Pap Judit
Itt nem az a kérdés, hogy milyen a jó honlap, hanem egyáltalán minek az. Ez az a szint, ahol az emberek a bányászbékákkal együtt nem vesznek tudomást arról, hogy a 21. században élünk, és haladni kell a korral. Ami tegnap jó volt, az ma már elavult lehet.
„Cégem van, de minek a honlap?”
Tele vagyok ötletekkel, több dologhoz is értek, de nem tudom, mit kezdjek vele. Egyébként is: félek a nyilvánosságtól.
„Nem merek új dologba kezdeni!”
Kellene egy honlap, amivel elérem a célcsoportomat. Azt sem tudom, hol kezdjek neki, vajon milyen a jó honlap…
„A lényeg, hogy ingyen legyen!”
Á-á-állj, vagy lövök, van már honlapom! Jé, van honlapom? Egy kicsit gagyi, egy kicsit elavult… ja és használni se tudom egyedül, de az enyém, vagyis a programozó haveromé! Ő tudja, hogy milyen a jó honlap.
„20 éve változatlan a honlapom, és a kutya se nézi!”
Rábíztam a honlapomat egy szakemberre, aki olyan megoldásokkal áll elő, ami nekem eszembe sem jutott volna soha. A webdesign, amely a szemem előtt született meg, pontosan azt a képet mutatja, amelyet szeretnék az ügyfeleim számára közvetíteni. Nem mellékesen: önállóan is tudom használni, tartalommal feltölteni a szuper honlapomat.
„A cipész maradjon a kaptafánál!”
Ha van több mint félmillió forintod a célra, akkor tuti jó honlapot készíttethetsz. A kupolaszinten olyan honlapkészítő webdesignereket és programozókat (egymást kiegészítve) találsz, akiknél sorban állnak a megrendelők, és akiknek nem csak a weboldalépítés hanem a profi online marketing is a kisujjukban van.
„Az igazán jó dolgok megfizethetetlenek!”
A következő írásaimban bemutatom az egyes szinteket, amelyekhez lesz néhány humoros történetem is! Úgyhogy ne maradj le, hanem iratkozz fel a hírlevelemre!
Kérj ajánlatot itt: Milyen a jó honlap?