Nincs weboldalam – Bányászbéka szint
Ha azt mondod vállalkozó létedre, hogy „nincs weboldalam, minek az”, akkor hadd gratuláljak neked ezzel a „gyönyörű” bányászbékadíjjal, mivel a bányászbéka szintjén vagy. Lásd előző írásomat: Milyen a jó honlap? 1. rész: Szintek és árak
Egy kis sztori – bevezetőként
Úgy 10 évvel ezelőtt, amikor egy nagy forgalmú turisztikai helyre marketingesként felvettek, az volt az első dolgom, hogy rávegyem a vezetőséget a weboldalkészítésre. Akkor még egyáltalán nem értettem a honlapokhoz, csak elképzeléseim voltak arról, hogy mit szeretnék. A gazdasági vezető szinte rám törte az ajtót:
– Minek a honlap? Egyébként is ki nézi azt meg?
Mondanom sem kell, hogy ledöbbentem, mert ez nem egy “őskövület” szájából hangzott el, hanem egy szinte velem egykorú fiatalasszonyéból. Feltételeztem, hogy a pozíciójához meg van a megfelelő gazdasági ismerete, amelynek szerves része a marketing.
– Szinte mindenki az interneten keresi a választ mindenre. – feleltem.
Hogy igazat adjak a hölgynek, azt tényleg figyelmen kívül hagytam, hogy a látogatók jelentős részét a nyugdíjasok jelentették akkoriban. Igazából nem tudatos célcsoport meghatározás volt ez, hanem egyfajta kialakult közönsége, vendégköre volt a helynek, akik megszokásból is odajártak. És a többiek? Nézzünk szembe a tényekkel, egyszer lecserélődik a nyugdíjas korosztály, akik először csak megkérik az unokájukat, hogy nézzék már meg a „dobozban”, hogy mi?hogy?mennyi? – és van-e olcsóbb? És akkor az unoka annyit mond:
– Nem tudom nagyi, nincs weboldala a helynek!
-???
-Nincsenek a „dobozban”, de van helyette más!
Van helyetted más!
Lehet, hogy tele vagy kincsekkel, szuperek a termékeid, de nyilván érzed, hogy ha csak azok látják, akik hajlandóak a föld alá bújni érte, akkor hátrányba kerülsz azokkal szemben, akik a felszínen (is) mozognak. A felszín itt az online jelenlétet jelenti. Lehetsz a föld alatt, de akkor is kellenek útjelzőtáblák, amelyeket a 21. század embere is megtalál. Ez pedig az INTERNET!
„Ha lenne weboldalam, mennyivel nagyobb profitot tudnék elérni!”
Vegyük azt, hogy van egy boltod, kialakult ügyfélkörrel. A vállalkozás így-úgy, de azé’ megyeget. Csak gondolj bele, hogy mennyivel több embert érnél el, ha minden betévedő vevőjelölttől elkérnéd az e-mail címét, és rendszeresen tájékoztatnád az (akár személyre szabott) akciókról.
Ha már kedvesen elbeszélgettél a vevőddel vagy az érdeklődővel arról, hogy milyen elképzelései vannak, biztosan nem veszi zokon, ha szeretnél neki segíteni a távolból is.
Az e-mail értesítő rögtön a weboldaladra repítheti, ahol további tájékoztatást kap a webshopodból vagy pl. egy lapozható katalógusból. Feltéve, ha van saját honlapod…
„Nincs weboldalam – nincsenek online vásárlóim”
A fenti infografika kiválóan szemlélteti, hogy a magyar lakosság 40%-a már vásárlásra is használja a netet. Vajon a te vevőidnek van igénye arra, hogy az online világban is elérjen? Kérdezd meg tőlük, vagy nézd meg alaposan az ONLINE KISKERESKEDELEM SZÁMOKBAN 2015 infografikát!
Online kereskedelem számokban -2015
A fenti infografikát letöltheted PDF-ben, ide kattintva: Letöltés .
Magyarországon kb. 2,8 millió ember vásárol az interneten, ami a lakosság több mint 40%-a.
Emlékszel a nyugdíjasokra, akikről a bevezető sztoriban írtam. Semmiképpen ne becsüld le őket, mert a felmérésből kiderül, hogy az online vásárlók 35%-át teszik ki. A kis történet 10 évvel ezelőtt játszódott. Mennyit változott azóta a világ, és a tendencia csak emelkedik…
Ki akarok törni a bányászbéka szintről!
Ha neked nincs is, a konkurenciádnak viszont már van honlapja. Ha nem hiszed, írd be a keresőbe azokat a termékeket, amelyeket te is forgalmazol! Látod az eredményt? Ők fogják fokozatosan elvinni a vevőidet, mert a világ tényleg csak egy karnyújtásnyira van ma már mindenkitől, és mi – a vevőid – elkényelmesedtünk…
„Fúúú, most már elegem van abból, hogy nincs weboldalam!”
Örülnék, ha eljutnál eddig az érzésig ! Vizsgálgasd tovább a „kiguglizott” honlapokat, de ne irigykedj, hiszen neked még ezeknél is jobb weboldalt készíthetek! Legyen szó webshopról, lapozgatható katalógusról vagy csak egy „egyszerű” honlapról, szívesen segítek.
Kattints: Ajánlatot kérek!
Az ajánlatkérés semmiféle elköteleződéssel nem jár, legfeljebb megtudod a „titkos” áraimat! 🙂
Csók a családnak és az ügyfeleidnek!
Antal-Pap Judit